שם משתמש
 
  סיסמה
 
  זכור אותי
שלום,  אורח
הרשמה | שכחתי סיסמה
אודות
מי אנחנו
צור קשר
 
גירסת Beta
 
תל אביב 
4 סיבות לנפילה בגיוון אימג′ינג
העיכובים, התחרות, התוצאות החלשות הורידו את מניית גיוון ב-42% בחודשיים; זה יכול להתהפך ברגע
אבישי עובדיה 20/1/2008 7:25

חודשים קשים עוברים על גיוון אימג'ינג (GIVN ). נכון, יש ירידות חריפות כמעט בכל שוקי המניות וברוב המגזרים, אבל דווקא במניות חברות הציוד הרפואי (וגם התרופות) המצב פחות נורא מהשוק כולו.  בגיוון המפתחת גלולה לבדיקת המעי הדק  המצג גרוע מהשוק. מניית החברה ירדה בחודשיים האחרונים מ-30 דולר ל-17.35 דולר (שווי של 520 מיליון דולר),  – צניחה של 42.2%.

בעלת השליטה בגיוון, אלרון של נוחי דנקנר רכשה בנפילת הקודמות מניות של גיוון בסכומים משמעותיים ובמחירים הגבוהים מהמחיר הנוכחי - נראה אם גם הפעם היא תכניס את היד לכיס ותרכוש. 

 

הצניחה הנוכחית מיוחסת לארבע סיבות מרכזיות שהיכו בחברה במקביל.  הראשונה עיכוב בקבלת האישור לכיסוי ביטוחי בצרפת לגלולת המעי הדק. בלי אישור ביטוחי שמסבסד בעצם למשתמש/חולה את השימוש בגלולה, רק מעטים יחסית יפנו לטיפול הזה.   זה אמנם הרבה יותר נוח ומסתבר שמקרים מסוימים הרבה יותר אמין מפרוצדורות אחרות, אבל זה גם הרבה יותר יקר.

לכן, העבודה הקשה של  גיוון היא מול מערכות הבריאות במדינות מסוימות ומול חברות הביטוח. היא צרכיה לשכנע אותם לשים את המוצר שלה "בסל התרופות המסובסד", זה לא פשוט, זה לוקח זמן, אבל זה קורה. בארה"ב יחסית מהר, באירופה הרבה יותר לאט. בצרפת העריכה החברה שהיא תקבל את האישור בשנה שעברה, ולאחרונה היא מסרה שזה מתעכב.

 

המשקיעים התאכזבו, במיוחד כשזה בא עם תוצאות חלשות ברבעון השלישי - הכנסות של 27.7 מיליון דולר ורווח של 5 סנט למניה, לעומת צפי להכנסות של כ-30 מילון דולר ורווח של 9 סנט למניה. החברה טענה שזה בגלל  חולשה נקודתית בכמה אזורים בארה"ב  והעיכוב בצרפת. זה אולי לא נורא, אבל לזה הצטרף גם העיכוב בקבלת האישור הרפואי לגלולה לבדיקת המעי הגס שפוטנציאל השוק שלה עולה משמעותית על הפוטנציאל של הגלולה למעי הדק - מספר הבדיקות למעי הגס עולה פי כמה על מספר הבדיקות למעי הדק. רוב ההכנסות כיום , כ-70%-75% , הוא של גלולות למעי הדק (השאר בעיקר תחנות עבודה) ובכסף מדובר על קצב של כ-80-85 מיליון דולר בשנה. הפוטנציאל של המעי הגס הוא פי כמה מכך, בעוד שההוצאות התפעוליות שיתלוו להכנסות האלו נמוכות יחסית - כל התשתית השיווקית והלוגיסטית כבר קיימת. לכן החשיבות הגדולה, ולכן האכזבה הגדולה מהעיכוב, אם כי, היעד החדש הוא לקבלת אישור במהלך השנה.

 

העיכובים האלו מגיעים יחד עם האיום הגדול ביותר  ביותר על החברה -   החדירה של חברת אולימפוס לשוק האמריקני.

האנליסטים מעריכים שזה לא יפגע משמעותית בגיוון. הכניסה של אולימפוס באמצע שנת 2007 לשוק האמריקני היא עם מוצר שככל הנראה נופל איכותית מהמוצר של גיוון, ומעבר לזה תחנת העבודה שלו תומכת רק במוצר אחד – גלולה לבדיקת המעי הדק. לגיוון יש את הגלולה למעי הדק ואת הגלולה לבדיקת הוושט וכנראה שבקרוב את הגלולה לבדיקת המעי הגס. האנליסטים מזכירים שאולימפוס כבר פעילה באירופה ולמרות זאת גיוון צומחת שם בקצב נאה.

 

זה אולי נכון, אבל צריך לזכור שאולימפוס זאת חברת ענק שברגע שהיא מחליטה להשקיע ולפתח בתחום אז היא בסופו של דבר תוציא את המוצרים המתאימים, וגם אם לא הטובים ביותר טכנולוגית, הם יהיו מוצרים שמספקים את השוק.  הכוח השיווקי שלה עולה בצורה משמעותית על היכולות של גיוון שאמנם שיתפה פעולה עם ג'ונסון אנד ג'ונסון (בגלולה הוושט), אבל השיתוף פעולה הזה נכשל בגדול.

גיוון צריכה ככל הנראה שותף אסטרטגי חזק בתחרות הזו, או משקיע אסטרטגי גדול. היא גם יכולה למצוא את עצמה כמחלקה בתוך חברה גדולה, אך בינתיים נראה שהמניה שלה תמשיך להתנהג כרכבת הרים. למרות שהיא לא חדשה בוול-סטריט (6 שנים) היא עדיין סוג של סטארט אפ עם מוצר עיקרי אחד. אישור המוצר השני מתעכב אבל כשהוא יגיע הוא יתמוך מאוד במניה. כך גם האישור בצרפת. מנגד כאמור יש את אולימפוס, אבל ההערכה שלנו שגיוון עדיין לא אמרה את המילה האחרונה.

 

 

 

    

 

רישום לניוזלטר
כתבות נוספות
כרית הביטחון של אימפקס
כמה זמן לא פרסמה אימפקס דו"חות כספיים ואיך זה קשור ...
20/5/2009 19:14
אבישי עובדיה
הצל שמאיים על פולישק
באלו אמות מידה פיננסיות לא עמדה פולישק, המייצרת בין היתר ...
11/12/2008 18:23
אבישי עובדיה
מה מלמדים המספרים של אפריקה מגורים על מחירי הדירות
הדוחות לרבעון הראשון של אחת מהחברות הגדולות בענף המגורים ...
4/6/2008 10:14
אבישי עובדיה
הבלון של כלל פיננסים
בכמה קנתה כלל פיננסים את אילנות דיסקונט, איך היא מצליחה ...
21/3/2008 6:46
אבישי עובדיה
דלק נדלן שווה......0
זה השווי בעקיפין שנותנים לחברה אנליסטים מבתי השקעות ...
16/3/2008 9:44
אבישי עובדיה
האם אפריקה יכולה ליפול
כמה באמת הפסידה אפריקה במחצית הראשונה ולמה זה לא מתבטא בדוח ...
28/9/2008 20:32
אבישי עובדיה
העסקה המוצלחת של בועז יונה
אין הכוונה לעסקת הטיעון שחתם יונה עם הפרקליטות, אלא לקרקע ...
18/6/2008 16:23
רון שטיינבלט
לעלות לסיבוב על האופנוע ?
מניית הארלי דיווידסון נפלה בשנה האחרונה מ-64 דולר לשפל של ...
5/6/2008 14:58
קובי ישעיהו
ליטו גרופ הולכת ומסתבכת
החברה דוחה שוב את פרסום הדוחות ל-2007; סכנת ההשעייה מהמסחר ...
18/4/2008 8:16
רון שטיינבלט
סטאר נייט - ההכנסות נרשמו, אבל הכסף לא התקבל
סטאר נייט מגדילה הכנסות, אבל עוברת להפסד; יש לה אמנם צבר ...
11/4/2008 6:54
אבישי עובדיה
תנאי שימוש
 

הכתבות באתר בורסה–פלוס הינן אינפורמטיביות בלבד, ואינן מהוות הצעה לקנייה או מכירה של מניות כלשהן.
כמו"כ אין לראות בכתבות תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו האישיים של כל משקיע.

© כל הזכויות שמורות לבורסה-פלוס
האתר נבנה ועוצב ע"י shteeble.com